sobota, 12 maja 2018

Recenzja książki "Wyśniona jedenastka" Rozdział I

~Książka nie została opublikowana w wersji papierowej - tekst który oceniam można znaleźć pod adresem  http://sportkrakowski.pl/wysniona-jedenastka-rozdzial-i/  jest ona również dostępna w wersji na czytniki ~
Opis: "Prezentujemy pierwszy rozdział niepublikowanej dotąd powieści „Wyśniona jedenastka”. To kryminał rozgrywający się w świecie sportu – przede wszystkim piłki nożnej, ale również siatkówki – mediów, gangsterów, studentów. Terenem akcji jest głównie Kraków, a poza tym Paryż, Madryt, cypryjska Ayia Napa i mało znane zakątki Bretanii. Pierwsza część książki dzieje się w kwietniu 2004 roku."
Gatunek: Kryminał
Autor: Paweł Fleszar 

Skąd mam tą "książkę"?
Chciałabym na wstępie o tym powiedzieć bo wiele osób które tutaj są nie zdają sobie sprawy z tego, że jest możliwość podsyłania mi swoich książek czy opowieści. Z tej szansy skorzystał autor - napisałam do mnie maila żeby opowiedzieć trochę o książce i stwierdziłam że ją ocenie, więc jeśli ktoś z was pisze i chciałby się tutaj znaleźć zapraszam do pisania na maila podanego w "kontakt/współpraca" :) 
Dlaczego tylko jeden rozdział?
Dla wygody - z tego co widzę drugi rozdział będzie nieco inny w tematyce, a ja chce na sucho ocenić to co mi się podoba a to nad czym moim zdaniem autor powinien zmienić
Początek:
Początek w tej powieści przypominał mi większość moich wstępów.... bez pomysłu i wklepane żeby można było coś rozwinąć. Oczywiście przesadzam - bo nie ma na świecie wiele powieści ze wstępem który od razu nas wciąga, ale tutaj było coś co wręcz mnie zniechęciło - swoista nienaturalność. Gdy czytam książkę jestem w stanie myśląc o niej zastanawiać się co było w filmie a co sama stworzyłam czytając. Tutaj co drugie zdanie było dla mnie niezrozumiałe, a zachowania bochaterów nierealistyczne
Rozwinięcie:
Tu już było lepiej - główny bohater zyskał trochę realizmu, jakoś bardziej go rozumiałam... Jednak teraz nie zrozumiałam części fabularnej, ponieważ miałam wrażenie, że zamiast kryminału w świecie sportu czytałam "Przewodnik po dziennikarstwie, jak wygląda praca dziennikarza sportowego?, ciekawostki ze świata sportu! O i jakieś morderstwo w tle". Moim zdaniem przydałoby się tutaj nieco więcej szeczgółów odnośnie samego morderstwa, jakiś znak że policja nad tym pracuje, doatkowe informacje... Zamiast tego czytałam o dziennikarstwie sportowym - co nie jest złe bo dzięki temu książkę się czytało luźno, mogłam na spokojnie zacząć ją czytać w autobusie żeby skończyć w dowolnym momencie bo wiedziałam że nie będzie się to rozwijać jak tradycyjny kryminał - ale wiem, że nie o to chodzi autorom kryminałów. No cóż, do poczytania było fajne. Do spędzenia samotnego niedzielnego wieczoru z kryminałem i burzą za oknem - nie bardzo 

Zakończenie:
I znów powrót braku realizmu, choć muszę przyznać że to chyba czytało mi się najszybciej i dało rade to zignorować. O samym zakończeniu nie jestem w sumie w stanie za wiele napisać... Było moża powiedzieć okej, nie przyczepie się tutaj do nieczego, nawet punkt kulminacyjny był całkiem nieźle zrobiony, czekam tylko na dalszą akcje (nie wiem co będzie w następnym rozdziale - ledwo go zaczęłam!) bo nie można zostawić punktu kulminacyjnego bez spadku napięcia i rozwiązania sprawy.
MOJA OGÓLNA OCENA:  5/10

7 komentarzy:

  1. Kurcze, brakuje mi tutaj krótkiego streszczenia tego rozdziałul. Bez tego dziwnie mi sie czytało.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dosyć trudno byłoby mi to streścić bez spoileru w jakiś sensownych sposób. W następnych rozdziałach mogę wklejac opis załączony przez autora przed rozdzialami, ale to bardziej wzmianka o bohaterach i miejscach akcji

      Usuń
    2. Tak, tak! O coś takiego chodzi, ponieważ brakuje mi jakiegoś punktu odniesienia.
      W takiej sytuacji możesz też podawać gatunek, do którego należeć ma książka.

      Usuń
    3. Dziękuję za sugestie - wprowadzę je w życie :) To pierwszy post z oceną opowiadań kogoś prywatnie więc z jeszcze większą chęcią przyjmuje propozycje co zmienić :)

      Usuń
    4. Nie ma za co :)
      Wydaje mi sie, ze po prostu, jak to dodasz te posty wzbudza wieksze zainteresowanie.

      BTW oceniasz tylko autorskie opowiadania czy mozna Ci tez podeslac fanfik, żebyś ocenila to pod wzgledem bardziej technicznym?

      Usuń
    5. Można podsyłać mi wszystko :) Ważne żebym wiedziała co to - czyli właśnie jakiś krótki opis, parę słów żebym wiedziała pod jakim kontem na to patrzeć i czy ma to iść do publikacji na blogu :)

      Usuń
    6. To moze Ci cos podesle za jakiś miesiąc. Zobaczę jak się wyrobie, ale przed tym i tak napisze.

      Usuń

Copyright © 2016 Books from whole world , Blogger